Petits Arquitectes

Una altre de les nostres novetats dintre de les extraescolars d’aquest any és Petits Arquitectes: construïm el nostre Espai.

 

L’arquitectura és l’art i la tècnica de dissenyar i projectar espais modificant l’habitat humà a través del estètica de l’ús i de la funció dels espais siguin arquitectònics o urbans. Aquests conceptes poden ser treballats amb els nens i nenes de primària com es fa a diversos països com exemple ,Suècia, Finlàndia, Alemanya, Anglaterra,  Colòmbia i Argentina

En arquitectura la creativitat és fonamental per resoldre els problemes que es presenten així com per saber treballar en equip , formular pensament crític i trobar les eines d’expressió i representació més adients.

A través de l’interdisciplinaritat de l’Arquitectura als nens i nenes poden desenvolupar-se amb les competències més importants per la seva formació i a més a més empoderant-les com a petits ciutsdans que ja són.

Petits arquitectes són tallers lúdic-educatius per implicar als nens i nenes el món que els envolta i despertar el seu interès per l’arquitectura la ciutat i el medi ambient. Treball aquests objectes mitjançant el joc activitats lúdiques i activitats d’experimentació i exploració de l’espai com a estratègies per explorar i aprendre.

Objectius

  • Desenvolupar les competències del futur a través de l’Arquitectura:  la creativitat, la colaboració,  el pensament crític i la comunicació.
  • Potencia que els nens nenes coneguin i s’impliquin en la creació dels seus espais mitjançant l’observació i la investigació al debat i l’intercanvi anàlisi el disseny i la planificació.
  • Potenciar que els nens nenes participi més involucrin en la que concerneix els seus espais, com a forma de construir i exercir la seva ciutadania formulen idees i propostes dins de l’ambit espais publics.

 

Metodologia

Matèries tan diverses com matemàtiques,  física (nocions) , expressió oral, Art i cultura , història, geografia.  Ciències Naturals, expressió plàstica i dibuixos són treballats en els tallers d’arquitectura.

Per això les classes es faran a través de dinàmiques , jocs,  activitats lúdiques,  contes teatres , cançons,  plàstica,  dibuixos,  origamis,  modelatge,  elaboració de plànols i mapes,  construcció de maquetes i petits espais,  experimentacions investigacions

Els nens podran conèixer i  pràctica el disseny i la planificació dels espais.

Activitat dirigida a nens de segon a sisè . Us apunteu? 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s